Jak działa silnik elektrycznej hulajnogi?

Dodaj do ulubionych
Dodaj do ulubionych

Opis

Oprócz ramy hulajnoga ma baterię, ale trzeba jeszcze jedno, aby hulajnoga elektryczna była kompletna – silnik. Rynek oferuje różne rodzaje silników, które można znaleźć umieszczone na piaście przedniego koła, tylnego koła lub w środku.

Musisz wiedzieć, jak działają silniki elektryczne hulajnóg, aby zrozumieć, co się dzieje, gdy tylko moc opuszcza baterię i zaczyna się poruszać.

Oto jak one działają: Proces zaczyna się na kontrolerze. Prąd opuszcza baterię i kieruje się do silnika, to musi przejść przez kontrolera. We wszystkich urządzeniach elektronicznych, celem kontrolera jest zarządzanie ilością energii, którą system dostarcza do silnika. Innymi słowy, określa on, jak szybko silnik obraca się.

W przypadku e-hulajnogi, sprawy mogą być skomplikowane w zależności od wielkości oporu, jaki zapewnia hulajnoga. Powiedzmy, na przykład podczas spadania w dół wzgórza, nie trzeba żadnej mocy z silnika. Będziesz potrzebował tylko układu hamulcowego. Ale jeśli widzisz wzgórze przed sobą, będziesz chciał, aby silnik wykonać całą pracę. Silnik będzie potrzebował więcej mocy, aby obrócić koła do najwyższego punktu.


Najczęściej producenci e-hulajnóg montuja mały wyświetlacz na kierownicy, aby pomóc Ci wybrać tryb i oferują informacje na temat przejażdżek, takich jak odległość, ilość energii straconej i prędkość z jaką się poruszasz.

Po drugie, silnik jest włączany

Jeśli chodzi o silnik, producenci hulajnóg elektrycznych przyjmują jedną z dwóch popularnych konfiguracji. W staromodnych lub tanich konfiguracjach, producenci instalują silnik na tylnym kole – znanym jako konfiguracja tylnego koła.

Silnik obraca kołem bezpośrednio i daje kierowcy poczucie, że jest pchany do przodu. W bardziej zaawansowanych konfiguracjach stosuje się silnik z napędem pośrednim. Silnik siedzi w środku e-hulajnogi i angażuje układ napędowy hulajnogi. To jest podobne do tego, jak byś pedałować rower. Zobacz więcej na https://www.codziennypoznan.pl/artykul/2019-05-03/hulajnoga-elektryczna-jaka-najlepsza

Silniki szczotkowe i bezszczotkowe

Silnik e-hulajnogi może być szczotkowy lub bezszczotkowy silnik prądu stałego. Jednak w branży domyślnie stosuje się silniki bezszczotkowe – ponieważ są mniejsze, cichsze, lżejsze i nie wymagają serwisowania. Niektórzy ludzie z branży popierają silniki szczotkowe twierdząc, że są one solidne i niezawodne, niedrogie i ułatwiają pokonywanie wzniesień.

W silniku szczotkowym szczotka to kawałek przewodnika, który służy jako łącznik pomiędzy ruchomymi częściami silnika a nieruchomymi przewodami. Oznacza to, że w miarę starzenia się silnika szczotka będzie się łamać lub zużywać. Poza tym, że są głośne i podatne na iskrzenie, silniki szczotkowe są znane z tego, że od czasu do czasu się zacinają.

Współczesne silniki bezszczotkowe nie są podatne na te problemy. Są one zazwyczaj odwracane do wewnątrz – aby zamienić obudowę magnesów, które tworzą silnik. Przez naprzemienne zasilane elektromagnesy i zmieniające się systematycznie, silnik bezszczotkowy obraca wał i napędza e-hulajnogę.


Rodzaje silników w e-hulajnodze

Rynek oferuje szeroką gamę silników do rowerów elektrycznych i e-hulajnóg. Poprzez zrozumienie różnic między nimi i pracy każdego z nich, będziesz miał łatwy czas podczas zakupów e-hulajnogi. Oto najważniejsze typy: Silniki z napędem korbowym zostały opracowane w latach 90. w Japonii. Były to pierwsze zaawansowane silniki do rowerów i e-hulajnóg.
Jak sama nazwa wskazuje, silniki te są umieszczone na korbie – okrągłym elemencie, który pobiera moc z nóg i przekształca ją w energię, która porusza łańcuch rowerowy i rower do przodu. Silniki napędzają mniejszą lub większą moc poprzez system przekładni. Można dostosować ten typ silnika, aby dopasować się do środowiska i jest uważany za najlepszy silnik, ponieważ pozwala jeźdźca do wspinaczki wzgórza poprzez zmianę biegów.

Silniki z napędem ciernym. Silniki z napędem ciernym są proste silniki, które obracają wałek dociskany do opony skutera elektrycznego. Ich moc jest ograniczona, ponieważ ich przyspieszenie w dużym stopniu zależy od tego, czy rolka utrzymuje kontakt z oponą. Tylko kilka skuterów będzie pochodzić z tego typu silnika. Są one dobrym wyborem dla techie jednostek, które kochają montażu silników się. Opona i wałek zużywają się po przejechaniu kilkuset kilometrów. Ponadto, nie będą one działać prawidłowo w mokrych warunkach.

Silniki BDLC z magnesem trwałym lub silniki bezczujnikowe. Ta grupa silników do e-hulajnóg jest nowszą innowacją i wykazuje się niezawodnością. Silniki te nie wymagają żadnego czujnika, ponieważ detekcja pola magnetycznego wykrywa położenie armatury. Zmniejsza to ilość elektroniki potrzebnej w silniku, a w rezultacie zapewnia wysoką niezawodność. Silniki BDLC z magnesem trwałym i bezczujnikowym silnikiem do e-hulajnóg mogą wkrótce stać się standardem w branży.

Silniki piasty. Silniki piasty są zamontowane na jednym z kół hulajnogi elektrycznej – albo na tylne albo na przednie koło – i obraca się w koło, aby stworzyć napęd. Większość producentów używa tego typu konfiguracji silnika, ale popularność silników z napędem pośrednim szybko rośnie. Silniki piasty są dostępne w trzech rodzajach, które są tylne silniki piasty, mid-drive silników i przednich silników piasty.

Moc silnika generuje energię, która jest przekazywana za pośrednictwem łańcucha do tylnego koła. Oznacza to, że silnik współdziała z systemem przekładni do podejmowania wjazdu na wzgórza.

Silniki szczotkowe i bezszczotkowe Silnik e-scooter może być szczotkowane lub bezszczotkowy silnik prądu stałego. Ale domyślnie w branży są silniki bezszczotkowe – ponieważ są one mniejsze, cichsze, lżejsze i nie wymagają serwisowania. Niektórzy ludzie z branży popierają silniki szczotkowe twierdząc, że są one solidne i niezawodne, niedrogie i ułatwiają pokonywanie wzniesień.

W silniku szczotkowym szczotka to kawałek przewodnika, który służy jako łącznik pomiędzy ruchomymi częściami silnika a nieruchomymi przewodami. Oznacza to, że w miarę starzenia się szczotka silnika będzie się łamać lub zużywać. Poza tym, że są głośne i podatne na iskrzenie, silniki szczotkowe są znane z tego, że od czasu do czasu się zacinają.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Recenzje

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Jak działa silnik elektrycznej hulajnogi?”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.